FAQ

Hvordan kan vi hjælpe dig?









For trænere

1. Generelt om motio



1.1 Hvad er motio?

Motio er en service som forbinder dig med kunder i dine fagområder! Fokus er på at fjerne alt besvær med administration af kunder, egen hjemmeside og markedsføring, så alt tiden anvendes på personlig 1-til-1 træning og vejledning tilpasset til kundernes individuelle behov og mål.

1.2 Hvordan virker Motio?

Vi kan hjælpe dig!

Motio er en service som forbinder sportsudøvere med private trænere. Det er kort sagt et redskab til dig til at administrere din kunder enkelt og effektivt, så du kan kun skabe bruge tid og energi på træningsdelen. Vi sætter dig i kontakt med kunder, som efterspørger lige præcis dine kompetencer og erfaring - så du slipper for selv at bruge penge og tid på markedsføring. Derudover kan kunderne let booke og betale for træningstimer ved dig igennem Motio, så du selv slipper for besværet ved det! Vi hjælper og støtte kort sagt ambitiøse trænere med enkle og effektive redskaber, så de lettere kan gøre kundernes ambitioner til virkelighed.

1.3 Din personlige trænerprofil

På din personlige profil sørger vi for du får et professionelt portrætbillede og en professionel introduktionsvideo (med Premium-pakken). Derudover kan du selv fortælle om dig selv, tilføje dine ekspertiseområder og relevante uddannelser. Ydermere er din personlige profil koblet op med sociale medier, så de automatisk interagerer med f.eks. Facebook og Instagram.

1.4 Booking og betaling


Det fungerer kort sagt i følgende 5 steps:

Step 1
- Kunden køber træningstimer ved dig igennem din trænerprofil på Motio.

Step 2
- Herefter kan kunden ud fra din kaleder se hvornår du har tid. Her kan kunden nemt og hurtigt booke træningstimerne ved dig.

Step 3
- Når kunden har booket, så har du 24 timer til at bekræfte bookingen.

Step 4
- Mød op det aftalte tidspunkt og sted (gerne 10 minutter før) og start kundens udvikling!

Step 5
- Kunden betaler igennem Motio. Du er derved sikret, at du altid får betaling for dine træningstimer. Motio udbetaler din fast dine penge d. 1 og d. 15 i hver måned.

1.5 Hvorfor er det vigtigt kunden booker igennem Motio?

Der er mange grunde til hvorfor det er meget vigtigt, at træningstimerne er bookede igennem Motio før selve træningen finder sted.
Vigtigste grunde:
  • Motio sørger for alle ting vedrørende betaling, så du behøves aldrig tvivle på at få betaling for en kunde.

  • Din træner score stiger hver du foretager en træningstime ved Motio. Dette giver din profik en højere ranking i Motios søgeresultater, som derved hjælper dig til at endnu flere kunder hurtigt og effektivt!

  • Motio giver dig en 24-timers aflysningssikkerhed. Dette vil sige, at en kunde skal aflyse træningen minimum 24 før den finder sted. Hvis kunden ikke har aflyst og ikke dukker op, så er du stadig garanteret din betaling.

  • 1.6 Kan en kunde kontakte mig før bookede træningstimer?

    Det korte svar:
    Ja!
    Når en potentiel kunde sender dig en besked, så videresender Motio beskeden til din mail. Vær sød at svare tilbage inden for 24 timer! Her kan du svare på alle kundes spørgsmål og forklare hvorfor du er den rette træner for kunden. Du svarer på kundens besked ved blot at svare direkte på mailen eller besøge din indbakke på vores hjemmeside.

    Når en kunde booker private træningstimer ved dig, så vil du med det samme modtage en e-mail, hvor du skal acceptere eller afslår bookingen indenfor 24 timer. Når du har accepteret, så vil du modtage en bekræftelses e-mail med hvilken dato og tidspunkt træningen skal finde sted, derudover vil du modtage kundens kontaktoplysninger.


    Er jeg ansvarlig for træningsstedet?


    Ja, trænere på Motio er ansvarlige for at finde et træningssted til deres træningstimer. Hvis kunden foreslår et træningssted, så er trænerne velkommen til at imødekomme kunden og træne på kundens ønskede træningssted. I de fleste tilfælde forventer kunden dog, at træneren sørger for træningsstedet. Du skal derudover som træner selv sørge for at have det rette træningsudstyr i orden, som skal bruges under den pågældende træning.

    Motio har stor forståelse for, at træningsstedet er én af de vigtigtigste elementer for en god træningstime. Af den grund arbejder vi hos Motio hårdt på at skabe en liste med anbefalede træningssteder, hvor Motio trænere kvit og frit kan benytte faciliteterne i forbindelse med en privat 1-til-1 træningstime. I mellemtiden anbefaler vi, at du finder en lokal bane, fitnesscenter eller facilitet, som kan skabe de optimale træningsomgivelser.

    Vi anbefaler, at du på din personlige profil specificerer om facilitetsgebyrer er inkluderet i din træningstime! Mange af trænerne på Motio har fundet det effektivt at inkludere eventuelle facilitetsgebyrer i deres pris for at kompensere for hver ekstra udgift for kunden. En anden løsning er at specificere, at kunden skal betale facilitetsgebyret direkte til det pågældende træningssted i slutningen af hver træningssession, såfremt træningsstedet kræver det.


    1.7 Hvad koster det for mig?

    Som træner på Motio har du 2 muligheder:

    Premium-pakken
    - Personlig trænerprofil
    - Professionelt portrætbillede
    - Fremhævet i søgeresultater
    - Professionelt introduktionsvideo
    - Egen blog
    - Online Betaling
    - Online Booking


    Alt dette får du til blot 199,- om måneden, eller 165,- om måneden ved årsbetaling.

    Starter-pakken
    - Personlig trænerprofil
    - Professionelt portrætbillede
    - Fremhævet i søgeresultater

    Alt dette får du til blot 59,- om måneden, eller 49,- om måneden ved årsbetaling.

    Kontakt os allerede i dag, og få nye kunder i morgen!

    1.8 Er jeg forsikret?

    Du har selv ansvaret for, at du og din kunde er forsikret under træningerne! Motio arbejder dog på en løsning, så vi i fremtiden tilbyder, at både du og kunde er fuld forsikret under træningstimerne.



    2. support og teknisk hjælp



    2.1 Hvordan kontakter jeg Motio?

    Vores fantastiske team er altid her for at hjælpe dig med alle spørgsmål du måtte have!
    Du kan kontakte os på følgende:

    E-mail
    support@motio.dk

    Telefon (åben fra 10-16 på alle hverdage)
    xxxxxxxx

    2.2 Jeg har glemt mit kodeord, hvad nu?

    Hvis du har glemt dit kodeord, så følg følgende steps:

    1. Gå på www.motio.dk og klik på “login” i højre hjørne
    2. Klik på “glemt kodeord”
    3. Skriv din e-mail og modtag en automatisk e-mail fra os
    4. Åben e-mailen og klik på “klik her for at nulstille dit kodeord”
    5. Skriv dit nye kodeord og klik “opdater”




    For sportsudøvere


    1. Generelt om motio



    1.1 Hvad er motio?

    Motio er en service som forbinder dig med private trænere i sin sport, hvor fokus er på personlig 1-til-1 træning og vejledning tilpasset til dine individuelle behov og mål.
    Motio er en forbindelse mellem dit nuværende standpunkt og dine mål. Det er professionel 1-til-1 privattræning og vejledning, som sikrer at du går fra nederlag til sejr, fra stilstand til udvikling og vigtigst af alt, at du får gjort dine ambitioner og mål til virkelighed.

    1.2 Hvordan virker motio?

    Vi kan hjælpe dig!

    Vi har mange kvalificerede sportstrænere rundt i Danmark, som er engageret og uddannet til at sikre du indfrier dine personlige mål. Du skal blot søge efter din sportsgren, geografiske placering og alder, så vi giver dig en liste med anbefalede sportstrænere der matcher din søgning

    1.3 Book og betal online!

    Lær meget mere om de anbefalede personlige trænere ved at læse om deres uddannelser, træningserfaring og specialeområder. På trænernes profil kan du kontakte dem og booke træningstimer.

    1.4 Hvor meget koster det at booke træningstimer?

    Trænerne på Motio bestemmer deres egen pris. Af den grund varierer priserne på trænerne en del - prisen vil altid kunne ses på trænernes profil.

    1.5 Hvordan betaler jeg for mine træningstimer?

    Motio accepterer de fleste kreditkort heriblandt Visa og Mastercard. Når du vælger “book” på trænerens profil, så skal kreditkort informationerne angives på den sidste side i checkout processen. Vi accepterer ikke kontanter eller checks. Vores transaktioner foregår online for at skabe sikre betalinger til trænerne.

    1.6 Aflysning af træningstime

    Hvis du af en årsag skal aflyse en skemalagt træningstime, så skal du give svar minimum 24 timer før træningstimen finder sted. Hvis træneren ikke modtager aflysningen minimum 24 timer før træningstimen, så er trænerne i sin ret til at markere træningstimen for gennemført og modtage fuld betaling.

    1.7 Hvordan indfrier jeg min rabatkode?

    Skriv din rabatkode i feltet “har du en rabatkode?” på den sidste side i checkout processen. Rabatkoden vil automatisk trække rabatten fra beløbet på din pakkepris.

    1.8 Min booking blev ikke gennemført, hvorfor er pengene trukket?

    Når en booking anmodning er tilføjet gennem “book” knappen, så placerer vi en autoriseret tilbageholdning på dit kreditkort. Tilbageholdningen vil fremstå som en afventende betaling eller en midlertidig tilbageholdning. Din træver vil have 24 timer til at acceptere bookingen, hvor vi derefter så gennemfører transaktionen. Hvis din træner afviser anmodningen eller de 24 timer udløber, så vil dine penge tilbagefalde og Motio vil henvise dig til andre fantastiske trænere, som kan hjælpe dig med at gøre dine ambitioner til virkelighed.

    Tiden det tager for en bank eller kreditkortfirma at fjerne tilbageholdelse af pengene kan variere meget. Typisk er den vejledende tid 2-4 arbejdsdage.

    1.9 Træneren svarer mig ikke, hvad nu?

    Hvis du ikke modtager et svar fra træneren indenfor 48 timer, så vær sød at kontakte os. Vi vil herefter tage kontakt til trænerne og bekræfte/afkræfte deres tilgængelighed. I de fleste tilfælde vil trænerne svare tilbage kort efter. Men, den bedste løsning er altid at kontakte andre trænere, hvis dit første valg er utilgængelig.

    Vi forstår fuldt ud, at det kan være frustrerende at kontakte en træner og ikke modtage svar med det samme. Vi opfordrer altid trænerne på Motio til at svare hurtigst muligt, og vi kræver endvidere, at vores trænere svare på nye beskeder indenfor 24-48 timer. Der er dog en chance for, at træneren midlertidigt ikke har adgang til internettet eller e-mail, og af den grund ikke kan svare dig.

    Løsning af problemer:
    Bekræft din besked var sendt ved at tjekke din indbakke på Motio. Svar fra trænerne kan nogle gange ende i dit spamfilter på din mail *undgå beskederne ender i dit spamfilter ved at acceptere mails fra support@motio.dk

    1.10 Gør dine ambitioner til virkelighed!

    Efter betalingen og bookingen figurer de i din egen personlige profil på Motio. Herefter skal du blot booke træningssessionerne i trænerens kalender. Når træneren har bekræftet dato og tidspunkt, så er den registreret.
    Nu starter den sjove del! Træn med din personlige træner, som med professionel vejledning sikrer din udvikling med løbende feedback og justeringer af dine træningsprogrammer. Herefter kan du give en anmeldelse af træneren, så andre kan starte samme udvikling som dig.

    1.11 Motios sikring af kvalitetstrænere

    Kvaliteten af vores trænere er helt essentielt, og af den grund er vi meget omhyggelige med udvælgelse af trænere. Vi udvælger kun trænere, som både har kompetencerne og erfaringen i deres sport, men også har kompetencerne som træner.

    Alle trænere i Motio har gennemgået en screeningsproces og bliver løbende evalueret for at sikre trænernes kvalifikationer og kompetencer, så du er garanteret, at den personlige trænere kan yde den helt optimale 1-til-1 træning, som er tilpasset til netop dig.

    1.12 Kan jeg anbefale Motio til andre?

    Vi vil elske hvis du delte din entusiasme og glæde for Motio med venner, familie, kollegaer eller noget helt fjerde! Hvis en booker en træningstime med din kode, så får du et 100 kroners gavebevis + de få selv et 100 kroners gavebevis!


    2. Support og teknisk hjælp



    2.1 Hvordan kontakter jeg Motio?

    Vores fantastiske team er altid her for at hjælpe dig med alle spørgsmål du måtte have!
    Du kan kontakte os på følgende:

    E-mail
    support@motio.dk

    Telefon (åben fra 10-16 på alle hverdage)
    xxxxxxxx

    2.2 Jeg har glemt mit kodeord, hvad nu?

    Hvis du har glemt dit kodeord, så følg følgende steps:

    1. Gå på www.motio.dk og klik på “login” i højre hjørne
    2. Klik på “glemt kodeord”
    3. Skriv din e-mail og modtag en automatisk e-mail fra os
    4. Åben e-mailen og klik på “klik her for at nulstille dit kodeord”
    5. Skriv dit nye kodeord og klik “opdater”

    2.3 Hvordan tilføjer jeg min anmeldelse af træneren?

    Inde på trænerens personlige profil kan du nederst tilføje en anmeldelse, hvor du både kan give en skriftlig anmeldelse og vurdere træneren med stjerner ud fra en skala fra 1-5.